A Harmonija
B Kontrapunkt
C Muzički oblici
Test je zatvorenog tipa, sastavljen od 20 pitanja sa ponuđenim odgovorima.
Test je na srpskom i engleskom jeziku.
Vreme izrade testa je 30 minuta.
Datum i vreme otvaranja online testa iz pojedinačnih disciplina objavljuje se na sajtu.
Sat vremena pre otvaranja online testa, kandidati su u obavezi da obezbede sigurnu internet konekciju i potvrde prisutnost ukucavanjem ID koda, koji dobijaju prilikom prijave.
Kategorije:
Harmonija
I – učenici srednjih škola – Dijatonika
Trozvuci u svim obrtajima na glasvnim i sporednim stupnjevima, četvorozvuci u svim obrtajima (D, II, VII), načini vezivanja, D9, vođenje glasova, kadence, vanakordski tonovi i dijatonsku modulaciju u tonalitete I, II i III grupe srodstva.
II – učenici srednjih škola – Hromatika
Alteracije – alterovani akordi dijatonskog i hromatskog tipa – karakteristični akordi, obrtaji, razrešenja i hromatsku modulaciju pomoću N6, promene sklopa akorada i tercne srodnosti.
III – studenti – Muzički barok
Harmonska izražajna sredstva muzičkog baroka, sa osvrtom na protestantski koral i stvaralaštvo najznačajnijih kompozitora ove stilske epohe.
IV – studenti – Klasicizam
Harmonska izražajna sredstva u muzici kroz stvaralaštvo najznačajnijih predstavnika epohe klasicizma.
Kontrapunkt
I – Vokalni kontrapunkt za učenike srednjih škola
Karakteristike renesansnog kontrapunkta, modusi, kontrapunktska melodija, dvoglasni kontrapunkt, slobodni dvoglasni stav i imitacija.
II – Instrumentalni kontrapunkt za učenike srednjih škola
Karakteristike muzičkog baroka, osobine barokne polifonije, dvoglasni instrumentalni kontrapunkt, vrste imitacija i invencija.
III – Vokalni kontrapunkt za studente
Karakteristike renesansnog kontrapunkta, dvoglasni kontrapunkt, ritmičke vrste, slobodni troglasni stav.
IV – Instrumentalni kontrapunkt za studente
Instrumentalni kanon, vrste kanona, invencija, kontrasubjekt, sekvence i fuga.
Muzički oblici
Kategorije učesnika:
I – učenici srednjih škola
Karakteristike i vrste motiva, tipove izlaganja tematskog materijala, rad sa motivom, vrste rečenica i perioda, proste i složene oblike pesme.
II – učenici srednjih škola
Karakteristike svih vidova ronda i sonatnog oblika.
III – studenti
Karakteristike i vrste motiva, tipove izlaganja tematskog materijala, rad sa motivom, vrste rečenica i perioda, nepravilnosti u građi rečenice i perioda, ređe i slobodnije oblike pesme i male komade u obliku pesme.
IV – studenti
Karakteristike svih vidova ronda i izuzetke kod ronda (imajući u vidu i sonatni rondo), karakteristike i izuzetke kod sonatnog oblika.