„Talenat koji uvo želi da prati gdegod da pođe“ (Boston Globe), Gregori Mertl je dobijao porudžbine za kompozicije iz Muzičkog centra Tanglewood (1999), Filharmonije Rhode Island (2000), Ansambla violončela Tarab (2001), Simphonije Phoenik (2001), Duvačkih Ansambala velikih deset univerziteta (2002), Festivala Oboe Ostrava, Češka (2005, 2009), Instituta Kenet Meyer i Hanson (2006), Univerziteta Oregon (2013), CSTMA (2013), ansambl counter)induction (2016), Univerziteta u Nišu (2016), i zadužbine Barlov za klavirski koncert za pijanistu Solunga Lia i duvački ansambl Minesota, sa diigentom Kregom Kirhofom, koji je premijerno izveden novembra 2011. u izdanju Bridge Records (BRIDGE 9489) 2017. godine. Mertl je 2010. predstavio rad na koncertnoj/predavačkoj turneji u Rumuniji i Mađarskoj i kao gost kompozitor na KOFOMI (Komponistenforum Mitersil, Austrija), gde je imao nastup austrijski ansambl savremene muzike „Die Reihe“. Prethodno je njegovu muziku čula publika u Francuskoj, na Festivalu Moulin d’Ande i radio-stanici France Musique, Belgija, gde je bio treći na Međunarodnom takmičenju kompozicija za duvače Harelbeke (2004), i Češkoj, gde je bio predstavljen kao kompozitor festivala Oboe u Ostravi tokom 2005. i 2009. godine. Ženski fakultet za umetnost i tehnologiju u Tainanu, Azija, bio je domaćin dvodnevne konferencije na kojoj je predstavljena Mertlova muzika 2005. godine, a predavanja i nastupi praćeni su na nekoliko drugih tajvanskih univerziteta. Njegova muzika je takođe izvođena u Kini, Japanu, Singapuru, Švedskoj, Kanadi, Meksiku i Brazilu. Čula se i širom SAD-a (Njujork, Čikago, Boston, Ročester, Honolulu, Baltimor, Tanglevud, Kolgejt, Nortvestern, univerziteti Jejl i Prinston, kao i na radiju Vermont tokom dvočasovnog programa posvećenog njegovom radu). 2007. godine, ansambl Open Gate, čiji je on suosnivač, izveo je celovečernji koncert njegove kamerne muzike na turneji koja je imala sjajnu završnicu u dvorani Weil Recital u Njujorku. Rođen 1969. godine, Mertl je diplomirao na Univerzitetu Jejl (1991) i na Muzičkoj školi u Eastmanu (doktorirao iz muzičke kompozicije 2005). Bio je stalni gostujući umetnik za kompoziciju u Muzičkoj školi Setnor na Univerzitetu Sirakuza (2008–2010), kao i rezidencijalni kompozitor u Yado, u Dvorcu Napoule u Francuskoj, Fondaciji Valparaiso u Španiji, Fondaciji Helen Vurlitzer u Taosu, Nju Meksiko, fondaciji Ragdejl, Centru za kreativnu umetnost u Virdžiniji, enklavi umetnika I-Parka u Istočnom Hadamu, CT, i Festivalu kamerne muzike Istoka, na koledžu Benington u Vermontu. Dobitnik je glavnih nagrada kao što su nagrada Čikaške simfonije Prvo izvođenje i stipendije Tanglevud za kompoziciju iz 1998. godine. U Tanglevudu je imao ogromnu privilegiju da studira kod Henrija Dutileuka i Moricioa Kagela. Godine 2014. Mertl je predstavio svoju muziku na Univerzitetu u Sao Paulu i Univerzitetu Campinas u Brazilu. Godine 2015. nastupio je u Virdžiniji, Severnoj Karolini i Oklahomi i imao dva nastupa ansambla Open Gate u Institutu za kulturu Tenri u Njujorku. Tokom 2015. godine bio je stalni kompozitor u Oberpfalzer Kunstlerhaus u Švandorfu, Nemačka. Bio je i počasni gost na Balkan Art Forumu 2015. u Nišu, gde je održao plenarno predavanje i predstavio svoj stvaralački opus. Godine 2016. vratio se u Brazil radi nastupa, predavanja i master klasa na univerzitetima u Sao Paulu, (UNESP i USP), Goiani (UFG), Porto Alegreu (UFRGS) i Pelotasu (UFPEL). Njegov rezidencijalni boravak bio je u oktobru 2017. godine u Vigulet-Ozilu, u Francuskoj, gde je na kraju boravka predstavio svoje delo u vidu koncerata i predavanja. Vratio se u VCCA januara 2018. i u Brazil na još jednu turneju po univerzitetima maja i juna. Njegova najnovija dela su Četiri stanja duše, delo za ansambl counter)induction njujorškog novog muzičkog ansambla i Pismo za umirućeg vojnika za Hor Univerziteta u Nišu, zasnovano na pismu koje je Volt Vitman napisao za vojnika u bolnici u Uniji. Trenutno komponuje koncert za francuskog violončelistu Ksaviera Philipsa.